Nov 13, 2011

sedarlah sikit wahai bangsaku





Malaysia hari ini tidak akan menjadi sebegitu maju jika tiada Tunku Abdul Rahman dan rombongannya ke Britain untuk berjumpa dengan Your Royal Highness Queen Elizabeth II.Rombongan itu terdiri daripada politikus-politikus berbilang kaum. Salah seorang adalah Tunku Abdul Rahman,dan yang mewakili Kaum Cina,yang kononnya PENDATANG HARAM TAK GUNA MAKAN BABI,Encik Sir Col Tun Henry H.S Lee,yang merupakan bekas Colonel dengan askar Kuomintang di China. Semua perlu tahun bahawa, KEMERDEKAAN TIDAK AKAN DIBERIKAN JIKA KERAJAAN BRITISH masa itu, BRITISH MILITARY ADMINISTRATION,KERAJAAN YANG MEWAKILI KERAJAAN BRITISH DI BRITISH MALAYA, WAS-WAS DENGAN PERGAULAN KAUM-KAUM di MALAYSIA PADA KETIKA ITU.

Zaman Tunku Abdul Rahman, merupakan zaman paling gemilang di Malaysia.Orang-orang Melayu,Cina,India dan yang lain-lain semua bersatu. Memang sah beliau merupakan antara satu politikus yang paling saya minati, walaupun saya Cina.

Orang-orang Melayu tidak pernah ditinggalkan, cuma mereka yang tinggalkan mereka sendiri,vharap maklum. Golongan muda Merempit ,hisap dadah, duit mak bapak dihisap kering manakala datuk merogol anak cucu bapa merogol anak yang semkin menjadi- jadi, apa ke jadahnya wahai manusia. Ini yang bernama manusia?


Singapore tidak kn menjadi Singapore jika seperti hari ini jika tidak pernah menjadi sebahagian daripada Malaysia. Singapore yang berukuran luas 707 kilometer boleh menjadi lebih maju,daripada Malaysia yang berukuran 329,847 kilometer luas. Singapore tidak ada masa untuk berfikiran sempit, untuk kebaikan Cina ke, sendiri ke, yang paling penting adalah memantapkan ekonomi. Tidak ada masa untuk cemburu terhadap kaum lain.

Orang-orang Melayu memang ada banyak kelebihan daripada Cina dan India, tanah rizab Melayu, Kampung Baru, Cina dan India tidak dibenarkan untuk memiliki tanah di situ. Syer-syer di syarikat swasta, 30% mestilah adalah terdiri kepentingan Melayu. Orang-orang Melayu memang banyak kelebihannya, cuma ia tidak digunakan,dengan otak yang lebih competititve,dan always NARROW MINDED.

No comments: