Jul 29, 2011

Bapuk AMK yang perasan dirinya hebat !!!!


Nak Serang Najib Razak


Susulan laporan penahanan saya dan aktivis Bersih lain semalam, sehingga tempoh 24 jam ini saya telah diserang hebat di twitter, facebook dan blog pro-Umno bahawa kononnya saya ditahan kerana cubaan sabotaj terhadap program edaran Jalur Gemilang semalam.

Malah ada yang melampau sehingga mendakwa bahawa saya merancang mahu memcederakan dan membunuh YAB Perdana Menteri semalam hanya kerana kapasiti lain saya sebagai pengasas Pertubuhan Revolusi Anak Muda Malaysia (PRAMM).

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.

Maka, demi memelihara keselamatan YAB PM, saya menggesa agar seluruh jentera Umno jangan pernah mencabar kesabaran rakyat lagi.

Penahanan semalam juga menggambarkn seolah saya dan aktivis lain umpama pengganas di negara ini. Hanya sebuah kerajaan yang bersalah pada rakyatnya sahaja akan takut berhadapan dengan rakyatnya.

“Dear PM, my name is Fareez. And I’m not a terrorist.”

Saya hanya seorang rakyat. PM adalah hak rakyat. Maka adalah hak untuk saya berjumpa dan menegur PM kerana PM itu milik rakyat. Demi Rakyat, saya sayangkan negara saya. Demi Rakyat, saya mahu PM letak jawatan.

Sekian. Terima kasih.



Mohd Fareez Kamal Intidzam
Political Secretary to YB Zuraida Kamaruddin
Contact No.: 013-3367701 (BBM 20C9179)


Pondan AMK


Ni menatang apa yang budak AMK cakap? Macam PONDAN je kenyataan dia ni, gila meroyan kena rasuk dengan Mak Lampir ke apa? Bodoh Piang nak mampos!!!

Dia punya Poyo kata diserang diFacebook, Tweeter dan Blogg blogg? Ha ha ha....perasaan lebih betul lah seketariat Mak Lampir MP Ampang ni. Naik geli gua dengan dia ni. Ha ha ha

Kata si Bangang:

Ingin saya ingatkan kepada tentera media upahan Umno dan Najib, hatta Papa Gomo sekalipun, bahawa jika Najib terus-terusan menipu, menindas dan membuli rakyat, bukan sahaja rakyat akan menolak beliau dan Umno-BN pada PRU13 kelak, malah tidak mustahil ada yang akan sanggup membunuhnya juga nanti.



Ehhh apa Kimak pulak nama Aku ada sekali? Gila bebenor dah ni juak AMK dengan aku. Apa depa nak makan kasut saiz 11 ke apa?

Paling bangsat bila si Bangang cakap ada yang sanggup MEMBUNUHNYA nanti yang mana ditujukan kepada PM Najib Razak. Hoi hoi hoi......Memang anak haramjadah lah Kimak anak haram AMK bernama Mohd Fareez Kamal Intidzam ni. Main ugut ugut pulak.

Ni lah yang selalu Gomo cakap juak AMK ni semua nya PONDAN. Cakap bergegar sana sini tapi habuk pun takda. Khak Ptuih lah!!!

Gua sarankan agar AMK betulkan dulu pemimpin depa yang dok kelam kabut sapa ketua sapa bukan tu dulu dari sibuk nak Serang Najib Razak dan mana mana pemimpin dalam UMNO. Hangpa punya Boss si Anwar Ibrahim tu bila nak ditegur ?

Buat AMK kalau nak berjuang biar pakai akal jangan pakai Lubang Jubor. Makin lama rakyat dah makin meluat dengan AMK yang Bingai ni. Bodoh tak sudah sudah jilat Anwar Ibrahim.

Aku yakin dengan apa yang budak AMK hingusan bernama Mohd Fareez Kamal Intidzam pasti beliau akan bertanding merebut jawatan Ketua AMK Pusat lepas ni. Al maklum Mak Lampir pun dah awal awal pasang strategi nak naik ke atas. Tunggu masa je Gomo nak bukak Game Plan depa ni.

AMK??? Can't I Fuck U Today? - Anwar Ibrahim


Psssttt...Apa menatang nama aku dia sebut? bingai betul juak AMK ni


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

Jul 28, 2011

BERSIH 2.0 :DI KALA ORG LAIN SIBUK BERDEMONSTRASI SEORANG CIKGU LAGI DOK SIBUK MENYOROK


Kakitangan Kerajaan Selangor Boikot Majlis Kerajaan Negeri ?

Join FB RBF Online, click here

Gambar kerusi-kerusi kosong di atas di rakam di Majlis Penerangan dan Pelancaran Logo Negeri Selangor di Stadium Melawati Ahad lepas.

Kerusi-kerusi yang diletakkan di barisan depan itu dikhaskan untuk Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan Negeri. Bagaimanapun di saat-saat akhir orang awam telah dikerah untuk memenuhi kerusi tersebut akibat ketidakhadiran orang-orang yang sepatutnya duduk di situ.

Maklumat yang saya dapat mengatakan kakitangan-kakitangan Kerajaan Negeri memboikot majlis itu kerana ia majlis politik dan majlis syok sendiri.

Selama ini kita sering mendengar Pas, PKR dan DAP berkata BN menyalahguna jentera kerajaan untuk kepentingan politik.

Yang di atas apa cerita ?

Tidakkah itu program politik namanya ?

Siapa Hj Hadi di Selangor ? MB, Exco, Adun, atau Ahli Majlis ?

Siapa Wan Azizah di Selangor ? MB, Exco, Adun, atau Ahli Majlis ?

Jika program Kerajaan Negeri mengapa mereka berada di atas pentas dan menyampaikan ucapan kerana mereka berdua tidak ada apa-apa sangkut paut dengan pentadbiran negeri Selangor ? Mereka hanyalah presiden parti-parti politik.

Semua kos untuk majlis berkenaan ditanggung oleh Kerajaan Negeri. Itulah buktinya mereka pun tidaklah sesuci mana. Ada peluang untuk seleweng mereka pun sapu.

Sebagai Presiden Parti ISLAM Semalaysia apakah Hj Hadi tidak takut dosa kerana bersekongkol dengan mereka yang menyeleweng harta kerajaan negeri untuk tujuan politik ?

Atapun dosa penyelewengan atau salah guna kuasa hanya untuk BN dan Umno sahaja, untuk Pas penyelewengan atau salah guna kuasa boleh dapat pahala ?

Tahniah : Debat Pemuda UMNO vs Pemuda PKR vs Dewan Pemuda Masjid


Selepas Sinar Harian menganjurkan satu majlis wacana ilmu 'Selepas 9 Julai' yang berlangsung kelmarin di Audotorium Karangkaf Shah Alam.

Semalam sebuah forum yang hampir sama turut dianjurkan oleh Pemuda UMNO Putrajaya. Tetapi forum anjuran Pemuda UMNO Putrajaya dilihat lebih profesional dan matang kerana para penyokong dilihat berfikiran terbuka serta tidak menganggu percakapan ahli panel.

Barisan moderator dan ahli panel
Forum yang dibarisi oleh 3 ahli panel iaitu Dato Zaki Zahid (Ketua Pemuda Putrajaya) YB Nik Nazmi Adun Seri Setia (PKR) dan dari pihak tidak berparti Dr. Mohd Nawar Ariffin (Ketua Umum Dewan Pemuda Masjid).

Forum yang membincangkan tajuk 'Kematangan Demokrasi di Malaysia' ini turut dimeriahkan dengan kehadiran Dato Saifuddin Abdullah Timbalan Menteri di Kementerian Pengajian Tinggi.

Sessi forum ini dimulakan dengan Dato Zaki Zahid yang mengemukakan hujah beliau mengenai perjalanan demokrasi di Malaysia. Beliau menyatakan bahawa setiap keputusan pilihanraya yang berlaku di Malaysia diterima umum sepanjang negara melalui 12 pilihanraya umum.

Dato Zaki Zahid mengemukakan hujah beliau

Pilihanraya umum yang paling dasyat dan terburuk dalam sejarah adalah pada tahun 1969 yang mana membawa kepada peristiwa 13 Mei.

Dato Zaki turut menambah pilihanraya pada tahun 2008 yang lalu di mana pembangkang menguasai 4 buah negeri membuktikan bahawa Malaysia ini sebuah negara yang demokrasi.Selain itu beliau juga mendakwa banyak negara-negara demokrasi yang lain dapat diperbaiki tanpa diadakan perhimpunan jalanan.

Selesai Dato Zaki Zahid memberikan hujahnya, tiba giliran YB Nik Nazmi yang memulakan hujah beliau dengan menuduh bahawa kerajaan Malaysia merupakan kerajaan yang tidak mengamalkan demokrasi secara telus dengan menunjukkan satu laporan dari majalah The Economist yang telah digelapkan beberapa keratan ayat mengenai laporan Bersih 2.0.

Nik Nazmi memegang petikan The Economist yang didakwa digelapkan beberapa ayat atas arahan kerajaan?

Beliau menuding jari kepada kerajaan dan mengesyaki kerajaan terlibat dalam mengarahkan editor menggelapkan beberapa ayat dengan tujuan menutup isu sebenar Bersih 2.0

Dalam hujahnya juga Nik Nazmi 'menempelak' kerajaan yang takut dengan tindakan mereka mengadakan perhimpunan Bersih 2.0 walaupun perhimpunan itu bukanlah satu perhimpunan untuk menggulingkan kerajaan sebagaimana di Mesir.

Tindakan beliau mengeluarkan kenyataan ini dilihat memakan diri apabila beberapa pemuda tampil bertanyakan mengenai rakaman video Ketua AMK Shamsul Iskandar yang pernah mengeluarkan kenyataan menyeru rakyat Malaysia gulingkan kerajaan dan jadikan Dataran Merdeka sebagai Dataran Tahrir.

Saudara ini meminta Nik Nazmi mengemukakan 'shadow cabinet' jika mereka benar-benar demokrasi
Pemuda ini mempersoalkan tindakan Bersih 2.0 menggunakan jalanraya sehingga peniga mengalami kerugian

Ketika memberikan jawapan berhubung kenyataan Shamsul Iskandar, Nik Nazmi menyatakan beliau tidak tahu akan kewujudan rakaman terbabit. Dalam masa yang sama Nik Nazmi menyatakan jika benar Shamsul Iskandar pernah mengeluarkan kenyataan sebegitu beliau tidak setuju dengan tindakan tersebut.

Uncle ini masih memperjuangkan Teoh Beng Hock dan Kugaan?
Antara penyokong Bersih 2.0
Jawapan yang diberikan Nik Nazmi seolah-olah cuba menggambarkan bahawa setiap mereka lakukan semuanya merupakan tindakan yang betul dalam sebuah negara demokrasi. Namun kebijaksanaan panel 'non partisan' dilihat berupaya memberikan keceriaan dalam forum tersebut kerana hujah dan fakta yang padat.

Dr.Nawar Ariffin mengeluarkan kenyataan yang bijak dan bernas

Selain membandingkan dengan isu Bersih 2.0 Dr.Nawar Ariffin pada satu kenyataannya tidak bersetuju dengan tindakan Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan jalanan.


Exco Pemuda UMNO Malaysia Saudara Tun Faisal Ismail turut mengemukakan soalan

Sebaiknya sebagai umat Islam yang bertanggungjawab jika kita menuntut sesebuah badan dibersihkan pihak terbabit perlulah ikhlas dan suci hatinya ketika memperjuangkan sesuatu isu.

Langkah terbaik bagi beliau adalah dengan mengadakan rundingan.

"Rasulullah S.A.W sendiri memulakan sesuatu perkara dengan mengadakan rundingan sebanyak 1, 2 atau 3 kali hinggalah mendapat kata putus, jika sudah mendapat kata putus maka patuhilah. Berbeza dengan Bersih 2.0 yang mana tindakan mereka menolak pelawaan SPR untuk mengadakan sessi dialog dan berdegil untuk berhimpun telah menyebabkan ketenteraman awam terjejas". - katanya.

Beliau mengakhiri hujah pertama beliau dengan mengakui kebijaksaan kerajaan hari ini dalam mengekalkan keharmonian negara sepanjang lebih 50 tahun merdeka.

Saudara ini mempersoalkan di manakah demokrasi di Pulau Pinang ekoran tindakan Lim Guan Eng mengarahkan polis menahan peserta demontrasi anti LGE bulan lepas

Ada juga hadirin yang mengemukakan soalan dimanakah demokrasi yang diperjuangkan oleh PR kerana merujuk kepada perhimpunan yang diadakan di Pulau Pinang untuk membantah tindakan Lim Guan Eng.

Ketua Menteri Penang dikatakan telah mengarahkan anggota polis menahan para pendemo kerana Lim Guan Eng mendakwa beliau merupakan Ketua Menteri pilihan rakyat.

Soalan ini juga gagal dijawab dengan baik oleh Nik Nazmi. Beliau juga menjawab jika benar wujudnya dakwaan ini Lim Guan Eng wajar ditegur!

Walaupun hujah Nik Nazmi dilihat amat menyakinkan dan bersahaja jika hendak dibandingkan dengan Dato Zaki Zahid saya melihat banyak isu yang Nik Nazmi tidak mampu menjawab dengan baik ada juga soalan yang hanya dijawab dengan "saya tidak pasti".

Tetapi walaupun jawapan tergantung diberikan hadirin yang rata-rata mereka merupakan pemuda UMNO Bahagian Putrajaya dan PKR ternyata tidak emosional serta tidak memprovokasi satu sama lain.

Hadirin pelbagai fahaman politik matang dan bijak berforum
Dato Saifuddin Abdullah turut hadir memeriahkan forum
Dato Saifuddin Abdullah bertukar pandangan dengan ahli panel

Melihat kelibat Dato Saifuddin Abdullah saya terus menghampiri beliau serta memperkenalkan diri. Dalam masa yang sama saya dapatkan kenyataan balas beliau berhubung pendirian politik beliau sebagaimana saya tulis dalam SURAT TERBUKA UNTUK DATO SAIFUDDIN ABDULLAH

Ternyata Dato Saifuddin Abdullah bukanlah seorang yang sombong sebagaimana digembar-gemburkan. Saya sempat menemubual beliau dan meminta beliau faham tujuan saya menulis surat terbabit.

Apa jawapan Dato Saifuddin Abdullah berhubung tulisan saya yang menyatakan beliau cenderung menyokong pembangkang sebagaimana jawapan yang diberikan beliau dalam wacana 'Selepas 9 Julai'.?

Esok saya muat-naik rakaman video terbabit.

Selain itu Nik Nazmi dilihat cukup bijak mengalih isu soalan yang dibangkitkan dengan mengaitkan dengan isu-isu yang lain.

Kesimpulannya dari pemerhatian saya forum sebegini wajar diadakan lebih kerap untuk menyatukan kita orang Melayu yang dilihat semakin hari semakin berpecah gara-gara perbezaan fahaman politik.

Tetapi harap ahli panel yang mewakili BN hendaklah bersedia terlebih dahulu.

Kerana berhujah melalui bacaan teks di ipad memperlihatkan bahawa kita tidak bersedia dengan jawapan-jawapan sewajarnya. Hujah-hujah yang mewakili BN dilihat terlalu retorik sebagaimana hujah yang pernah kita baca di dada-dada akhbar. sumber dr : Double - Y

Penghinaan Berterusan

Dimanakah Penghinaan Yang Terdapat Dalam Gambar Ini ?

Dua gambar di atas ini dirakam pada Ahad, 24 Julai 2011 di Majlis Penerangan dan Pelancaran Logo Selangor (SelangorKU@Selangor Kurang Upaya) oleh KhalidKU (Khalid Kurang Upaya) di Stadium Melawati Shah Alam.

Sekali imbas, dua kali tengok atau tiga kali lihat mungkin anda tidak dapat rasakan ada sesuatu yang pelik dalam gambar itu.

Tetapi apabila tilik kali keempat kita boleh lihat apa yang tersurat dan tersirat dalam gambar tersebut.

Apa yang tersurat dan tersirat dalam gambar di bawah adalah satu penghinaan yang cukup besar.

Benarlah kata pepatah sekeping gambar membawa seribu satu makna yang tersurat dan tersirat.

Saya tidak mahu membuang masa untuk anda meneka apa maksud yang terkandung dalam gambar itu atau pun meninggalkan persoalan kepada anda.

Sekarang mari saya tunjukkan kepada rakan-rakan semua apakah maksud yang tersurat dan tersirat dalam gambar itu.

Lelaki yang kedua dari kiri dalam gambar di atas bernama Hasan Bin Ali.

Adun Pas Gombak Setia

Ahli Exco Kerajaan Selangor

Ajk Pas Pusat

Disingkirkan dari jawatan Pesuruhjaya Pas Selangor

Tidak disenangi oleh PKR dan DAP kerana kelantangannya mempertahankan orang-orang melayu dan agama Islam di Selangor serta mempertahankan Institusi Raja-Raja Melayu.

Pernah bertelagah dengan Exco DAP, Ronnie Liu berhubung isu penjualan arak di Shah Alam.

Beliau hadir di majlis seperti yang dinyatakan di atas dan di tempatkan di tempat duduk biasa di bahagian bawah pentas bersebelahan dengan Mustafa Kamil Ayub, orang yang kalah dalam pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden PKR dan kalah bertanding dalam p/raya di kedua-dua kerusi yang ditandinginya.


Sekarang saya tunjukkan kepada anda gambar di bawah pula...
Lelaki yang pertama dari sebelah kanan bernama Ronnie Liu

Adun DAP Pandamaran

Ahli Exco Kerajaan Selangor

Tidak memegang sebarang jawatan dalam DAP di peringkat negeri dan pusat

Memperjuangkan penjualan arak di Shah Alam sehingga timbul konflik dengan Exco yang menjaga hal ehwal Agama Islam di Selangor, Hasan Ali.

Menghalang tugas anggota polis menjalankan tugas membanteras pelacuran di Selangor.

Pernah menghina petugas-petugas rumah mayat Hospital Klang dengan menendang pintu rumah mayat hospital tersebut.

Dikatakan juga turut terlibat dengan kegiatan-kegiatan kongsi gelap.

Dia hadir di majlis yang dinyatakan diatas dan ditempatkan di tempat duduk VIP di atas pentas bersebelahan dengan Presiden PKR.


Kedua-dua mereka adalah exco cuma dari parti yang berbeza. Tetapi exco dari parti Pas diletakkan di tempat duduk biasa di bahagian bawah pentas. Manakala exco dari parti DAP diletakkan di tempat duduk VIP di atas pentas.

Itulah menunjukkan DAP lebih mulia dan lebih tinggi darjatnya berbanding dengan Pas. Itu juga menunjukkan Pas tidak penting kepada PKR dan DAP. Bagi mereka Exco Pas hanya layak duduk di bawah sahaja. Sedangkan Exco dari DAP dan PKR (pertama dari kiri) diletakkan di atas pentas.

Bagaimana Pas mengatakan mereka hendak ganti Umno jika sebelum memerintah negara pun mereka telah dihina sedemikian rupa ?

Semoga orang-orang melayu yang sudah mula terpesona tidak terpukau dengan janji-janji Pas kononnya mereka boleh gantikan Umno.

Baru menguasai negeri pun mereka telah menganjing-anjingkan Pas, bayangkan apabila mereka memerintah negara kelak, sudah pastilah mereka akan membabi-babikan Pas.

Hasan Ali dihina sedemikian rupa kerana kelantangannya mempertahankan perkara-perkara yang saya nyatakan di atas. Dia dibenci dan dihina sehina-hinanya oleh parti sekutu sehingga partinya sendiri pun gugurkan jawatannya sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor.

Jadi bagaimana orang-orang melayu hendak mengharapkan Pas untuk mempertahankan hak-hak mereka dan agama Islam sekiranya gabungan tiga parti tersebut berjaya membentuk Kerajaan Pusat kelak jika di Selangor pun pemimpin yang mempertahankan hak melayu serta Islam dihina sedemikian rupa ?

Di Selangor setakat Ronnie Liu dan Teresa Kok yang kecil itu pun Pas sudah tewas dan dihina sedemikian rupa.

Cuba anda bayangkan sekiranya mereka memerintah negara kelak dan terpaksa berdepan dengan Kit Siang, Karpal Singh , Guan Eng dan beberapa nama besar DAP yang lain, maka sudah pastilah lebih teruk lagi mereka tewas dan penghinaan yang diterima juga lebih hebat lagi.

Sebelum memerintah pun mereka dah tewas dan sanggup tukar prinsip yang dipegang sejak puluhan tahun lalu dari memperjuangkan Negara Islam kepada Negara Kebajikan.

Jika memerintah kelak, silap-silap Islam sebagai agama rasmi negara pun mereka setuju tukar kepada agama lain dengan memberi alasan dalam Quran tiada dinyatakan Islam harus jadi agama rasmi negara.

Jul 27, 2011

Rakyat semakin keliru Islam bawaan PAS

Dalam kesibukan untuk menyambut Ramadhan Al Mubarak oleh ummat islam seluruh dunia Azizan Razak MB Kedah telah mengubah dasar perjuangan islam seperti yang telah terkandung dalam Perlembagaan Parti Islam SeMalaysia (PAS).

Fasal 5. Tujuan PAS


(1) Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.


(2) Mempertahankan Kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.

Fasal 6. Usaha-Usaha:

(1) Menyeru umat manusia kepada Syari'at Allah dan Sunnah RasulNya melalui dakwah secara lisan, tulisan dan amalan.

(2) Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syari'ah serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai-nilai ke Islaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan di segenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran, ekonomi dan sosial serta pelajaran dan pendidikan.

(3) Memupuk dan memperkukuhkan dan memperkuatkan ukhuwah Islamiyah dan menyuburkan rasa perpaduan di kalangan rakyat bagi memelihara kehidupan politik dan masyarakat yang sihat dan berkebajikan.



(4) Mengajak dan menggalakkan badan-badan, pertubuhan-pertubuhan dan orang-orang perseorangan bagi mengenali dan memehami serta memperjuangkan konsep dan pandangan hidup Islam.

(5) Menyediakan rencana-rencana dan bertindak bagi memperbaiki susunan serta institusi-institusi masyarakat, bentuk politik, keadilan ekonomi dan negara, untuk membela kepentingan umat Islam dan rakyat seluruhnya.

(6) Menyertai dan bekerjasama dengan badan-badan, persatuan-persatuan atau pertubuhan-pertubuhan yang tidak berlawanan tujuannya dengan PAS bilamana dan selama mana ianya mujstahak dan sesuai serta tidak bercanggah dengan undang-undang negara.

(7) Mempertahankan Bahasa Malaysia sebagai bahasa rasmi negara yang tunggal dalam amalannya disamping berusaha mengembangkan bahasa al-Qura'an.

(8) Memperjuangkan wujudnya kebudayaan negara berasaskan nilai-nilai yang tidak bercanggah dengan ajaran-ajaran Islam.

(9) Memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam di negara ini tanpa mengabaikan tanggungjawab melaksanakan keadilan terhadap seluruh rakyat Malaysia dan tanggungjawab mewujudkan keharmonian antara kaum di dalam negara ini.

Jul 20, 2011

Orang yang cakap betul kena pecat...tapi..ahli DAP yang hina Islam dan tidak hirau sensitiviti umat Islam di Malaysia, dibiarkan bermaharajalela. DAP ini parti yang tiada main amaran-amaran, kalau tak suka sahaja, pecat, ikut suka hati mak bapak mereka. Baca berita di bawah :

PULAU PINANG 18 Julai - Ahli DAP Jelutong, Mohamed Razali Abdul Rahman yang baru-baru ini tampil menjadi saksi mengenai majlis kesyukuran tertutup untuk paderi-paderi di sebuah hotel di Jalan Macalister di sini dipecat daripada parti itu. Menurut Mohamed Razali, 42, beliau menerima surat pemecatan bertarikh 6 Julai 2011 yang ditandatangani oleh Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai Katanya, berdasarkan surat berkenaan yang diterimanya Rabu lalu, beliau dipecat kerana telah menjatuhkan imej parti.

"Saya terima surat pemecatan pada 13 Julai lalu yang dihantar ke rumah lama saya menerusi pos.

"Dalam surat tersebut, alasan saya dipecat adalah kerana telah menjatuhkan imej parti," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. Ditanya mengenai pemecatan tersebut, Mohamed Razali memberitahu, beliau percaya DAP tidak dapat menerima hakikat bahawa terdapat di kalangan ahlinya mempunyai pendirian yang bertentangan dengan dasar perjuangan parti.

"Namun saya percaya, ada hikmah di sebalik semua ini," ujarnya.

Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi sebelum ini menafikan dakwaan kononnya beliau menganjurkan satu majlis pertemuan paderi-paderi dari seluruh negara yang turut berikrar untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan sekali gus melantik Perdana Menteri dalam kalangan penganut agama itu.

Menurut wakil rakyat DAP itu, beliau hanya menghadiri majlis kesyukuran yang diadakan secara tertutup untuk paderi-paderi tersebut di sebuah hotel di Jalan Macalister sebagai tetamu. Bagaimanapun, pada 13 Mei lalu, Mohamed Razali membuat laporan bagi membantu polis melakukan siasatan mengenai penganjuran majlis itu. Beliau, berbuat demikian setelah kecewa dengan pembohongan oleh pihak terlibat mengenai majlis berkenaan.

Ekslusif - A.Samad Said Terhutang Budi Sehingga Tergadai Body Pada Anwar Ibrahim

Wednesday, July 20, 2011



Pisang Emas Di bawa belayar,

Masak Sebiji Di Atas Peti,

Hutang Emas Boleh Dibayar,

Hutang Budi Dibawa Mati


Salam Sdr Papagomo.


Artikel Sdr berkaitan penglibatan SN A. Samad Said dengan perhimpunan haram BERSIH adalah dirujuk.


Ramai orang tertanya-tanya apa kaitan penglibatan beliau dengan rangkaian pertubuhan haram ini yang jelas bermotifkan politik pembangkang, sedangkan beliau sebelum ini dilihat sebagai neutral dalam sebarang isu. Adakah kerana beliau tertipu dan terpedaya dengan helah pembangkang sehingga turut sama menyertai BERSIH atau ada niat lain yang beliau cuba sembunyikan?


Dalam dunia sastera Malaysia, tiada penulis yang tak kenal perangai A. Samad Said ini. Beliau sebelum ini banyak kondem Dewan Bahasa & Pustaka (DBP) dengan pelbagai tuduhan hanya atas alasan DBP (kerajaan) tidak memberi layanan istimewa kepada beliau. Beliau mahu dibayar mahal dalam setiap acara yang melibatkan beliau, mahu disediakan segala kemudahan yang berkaitan seperti pengangkutan udara kelas bisnes, hotel bertaraf bintang serta kenderaan berserta pemandu. Itu tak termasuk permohonannya untuk mendapatkan kemudahan istimewa dalam aspek penerbitan karya-karyanya.


Namun beliau masih lagi protes dengan alasan kerajaan tak jaga kebajikan beliau yang bertaraf Sasterawan Negara.


Untuk makluman sdr, sebelum ini Pak Samad ada buat permohonan dengan kerajaan negeri Melaka pimpinan Datuk Seri Ali Rustam untuk membantu beliau menerbitan karya-karyanya atas kapasiti beliau sebagai penulis berstatus SN kelahiran Melaka. Permohonan itu dah diluluskan dengan nilai jutaan ringgit melalui satu MOU timbal balik, iaitu Kerajaan Melaka beri duit untuk beliau terbitkan buku dan buku itu kemudiannya akan diberikan kepada kerajaan Melaka dalam jumlah tertentu.


Katanya wang bernilai RM3 juta telah diserahkan kepada Pak Samad untuk tujuan itu. Pak Samad kemudiannya telah menubuhkan syarikatnya sendiri, Wira Bukit Sdn. Bhd. yang diuruskan oleh anak lelakinya, Helmy Samad.


Namun projek ini dikatakan gagal mencapai matlamat untuk menerbitkan semua karya-karya beliau tetapi duit yang diperuntukkan telah habis digunakan. Pak Samad dikatakan minta lagi daripada kerajaan Melaka tetapi telah ditolak kerana peringkat pertama pun telah gagal dilaksanakan sedangkan duit dah habis dibelanjakan. Ini telah menimbulkan kemarahan Pak Samad.



Kemudian penerbit PTS Sdn. Bhd milik Ainon Mohd, -sekutu pembangkang dan Anwar Ibrahim telah mengambil alih projek berkenaan dan mendapat hak milik semua karya Pak Samad dan buku-buku beliau untuk diterbitkan semula untuk jualan.


Adakah penglibatan Pak Samad dalam BERSIH kerana marahkan kerajaan kerana mendakwa tidak memenuhi permintaan-permintaan beliau yang berlebihan itu? Atau adakah Pak Samad telah terhutang budi dengan Ainon Mohd yang telah memberikan 'nyawa' semula kepada beliau dalam projek penerbitan buku-bukunya?


Rakyat harus tahu tentang ini. Salam hormat.

Emel Kiriman

Wah ini rupanya yang membuatkan A.Samad Said begitu beriya iya bersama Pakatan Pembangkang dan menyokong Dato Seri Anwar Al Juburi. Ini rupanya yang di katakan Hutang Budi sampai Tergadai Jiwa Bangsa. A.Samad Said ini kah yang di katakan seorang sasterawan Negara?

Jika benar lah pekara ini maka adalah tidak layak sama sekali A.Samad Said di angkat mahupun di julang oleh rakyat Malaysia. Kerana budi pada Anwar Ibrahim yang membantu keewangannya maka beliau rela di liwat berulang ulang kali.



Patutlah A.Samad Said berdiam diri dalam isu Interlok, patutlah A.Samad Said yang kononya memperjuangkan Bahasa Melayu menjadi bisu bila bercakap soal Interlok.

Buat A.Samad Said di harapkan anda dapat menjelaskan pekara ini, jika benar apa yang di nyatakan di dalam emel kiriman yang Papa Gomo perolehi ini maka adalah wajar anda di berikan taraf pejuang Peliwat Tegar Anwar Brahim.

A.Samad Said Petualang Agama, Bangsa dan Negara


Psssttt...patutlah beriya iya sokong pakatan rupanya ada habuan yang terpaksa di bayar balik.


Dato Seri Anwar Ibrahim

Ini yang A.Samad Said banggakan menjadi
seorang pemimpin
buat Malaysia yang tercinta?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Jul 18, 2011

AL-FATIHAH

Ahli Parlimen PAS kawasan Titiwangsa ,Kuala Lumpur Dr Lo Lo Mohd Ghazali meninggal dunia di Hospital Selayang jam 10.13 malam Ahad.Ia disahkan oleh keluarga Allahyarham sendiri.

Dr Lo Lo,53 yang merupakan ahli parlimen penggal pertama kawasan itu mengidap kanser.

Kematian Allahyarham ini tidak menyebabkan adanya pilihanraya kecil kawasan Parlimen itu.Ini kerana ia dalam tempoh dua tahun menjelang habis penggal parlimen kali ini.-17/7/2011 (AgendaDaily).

Jul 16, 2011

Dr Lo' Lo' Kini Sedang Tenat Di Hospital



Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' kini dilaporkan sedang tenat akibat penyakit kanser paru-paru tahap 4 yang dihidapinya. Beliau dirawat di tingkat 10A, katil 26 Hospital Selayang.

Walaupun Nik Aziz suka mendoakan agar musuh politiknya pecah perut, namun sebagai sesama Islam dan tidak nyanyok seperti Nik Aziz, marilah kita sama-sama mendokan agar Dr Lo' Lo' sembuh.

Kepada pemimpin dan YB-YB UMNO, jika ditakdirkan usia Dr Lo' Lo' tidak panjang, janganlah itu dijadikan mainan dan bahan sendaan dengan mencipta pantun-pantun merapu seperti yang pernah dilakukan oleh Mahfuz Omar @ Mr Bean diatas kematian allahyarham Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan, ADUN Merlimau.

Jika ada kesalahan Dr Lo' Lo' pada kita semua, marilah dengan lapang hati kita memaafkannya. Sesama Islam kita wajib bersyukur ke atas kesejahteraan dan kebaikan saudara Islam kita. Semoga Allah memanjangkan usia beliau.

Jul 15, 2011

Ambiga.......





SIAPAKAH SEBENARNYA AMBIGA ????

Ambiga Sreenevasan, ketua demonstrasi BERSIH 2.0 yang telah menimbulkan kekecohan bersama pakatan pembangkang pada 9 Julai 2011 adalah pendokong utama fahaman pluralisme di Malaysia. Ambiga turut melobi hingga ke PBB dan berharap menjadi pelapor ataupun pemantau bagi pihak PBB di Malaysia mengenai pluralisme. Ambiga jadi ketua BERSIH 2.0 namun yang membuat/menjalankan demonstrasi di jalan-jalan adalah ahli-ahli PAS.

Siapa perkudakan siapa ini?

Ambiga menerima anugerah "Women of Courage" pada 12 Mac 2009. Bersama-sama Ambiga menerima anugerah yang sama adalah Dr Musdah Mulia dari Indonesia. Siapa Dr Musdah? Tidak menghairankan mengapa Ambiga menyokong pluralisme kerana ada seorang lagi penyokong pluralisme di Malaysia yang juga sefahaman dengan Ambiga dan Dr Musdah.
( RUJUK LINK UNTUK KEFAHAMAN MENGENAI PLURALISME : http://ummahonline.wordpress.com/2006/06/20/pluralisme-menurut-islam/)


Siapa Dr Musdah?

Dr Musdah adalah rakyat Indonesia yang memperjuangkan GAY dan LESBIAN di Indonesia.

Dalam satu forum anjuran DAP pada Jun 2007, Ambiga mempertikaikan perlaksanaan hukum syariah dalam artikel 121 (1A) berkaitan dengan kes Lina Joy.

Apakah Ambiga yang menyokong kebebasan beragama yang dimahukan oleh Lina Joy ini dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?

Ambiga yang merupakan bekas Presiden Bar Council adalah orang yang bertanggungjawab menerima memorandum menuntut perlaksanaan Interfaith Commission (IFC) pada 21 Ogos 2001. Bar Council telah menerima memorandum untuk menuntut perlaksanaan 14 tuntutan IFC yang jelas sekali bertentangan dengan perlembagaan persekutuan. Apakah ahli-ahli PAS yang hendak berdemonstrasi masih lagi menganggap penubuhan IFC itu satu yang BERSIH bagi mereka? Mengapa tidak membuat demonstrasi untuk menuntut pembatalan memorandum tersebut di hadapan pejabat Bar Council?

Bar Council pernah menganjurkan demonstrasi di Sogo 9 Disember 2007. Kelihatan adalah Sivarasa Rasiah dan Lateefah Koya, kedua-duanya berjawatan dalam PKR dan merupakan ahli Bar Council. Sewajarnya, ROS mengkaji semula pendaftaran Bar Council, mereka bukan lagi bertindak sebagai pertubuhan perundangan tetapi pertubuhan yang dipergunakan oleh PKR dan menyalahi undang-undang yang sepatutnya mereka luhurkan bersama.

Bar Council pimpinan Ambiga juga menjadi dalang risalah perlembagaanku yang mahu menyisihkan hak orang Melayu dan menafikan Islam sebagai agama persekutuan. Ambiga turut mengadakan forum memeluk islam pada 9 Ogos 2008 yang membincangkan dan mempertikaikan secara terbuka artikel 121 (1A).

Biarpun mendapat bantahan daripada orang Islam, namun Bar Council yang diterajui oleh Ambiga tetap meneruskan forum tersebut.

Ambiga ini layak dianggap BERSIH oleh ahli-ahli PAS?

Tetapi malangnya kini ahli-ahli PAS telah lupa bahawa Ambiga suatu masa dahulu pernah ditentang bukan kerana berlainan politik tetapi telah menimbulkan kemarahan Hati org ISLAM apabila mempertikaikan Artikel 121 (1A) secara terbuka.

Tetapi kini ahli-ahli PAS terpaksa meludah ke langit dan akhirnya jatuh ke muka sendiri apabila menerima Ambiga orang yang pernah menentang Islam sebagai Ketua mereka di dalam Demonstrasi jalanan BERSIH 2.0 yang ditunjangi oleh Anwar Bin Ibrahim dan PKR demi semata-mata untuk memenuhi kehendak hawa nafsu politik.


FIKIRKAN DAN RENUNGKANLAH WAHAI2 ORANG ISLAM.....DEMI MASA DEPAN GENERASI ISLAM DI MALAYSIA.... BERSATULAAH DEMI PERPADUAN ISLAM



Jul 14, 2011

Baca dan Teliti dan Kemudian Percaya..

Ekslusif - Konspirasi Pembunuhan Mangsa BERSIH Di Bongkar

Wednesday, July 13, 2011




Al Fatihah?




Kejam dan zalim itu lah yang akan terpancul dari mulut rakyat Malaysia yang menyaksikan video diatas. memang menyedihkan apabila seorang yang sedang Nazak dan akhirnya menemui ajal diperlakukan begitu Biadap oleh Pihak Polis tampa memberi apa apa bantuan kecemasan kepada mangsa yang sedang meraung kesakitan.






Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Itu kata mereka Blogg Blogg dan Media Pakatan Pembangkang sejak pada petang Sabtu sehinggalah ke hari ini. Mereka menyasarkan Video diatas dan Gambar gambar yang menunjukkan seolah olah Arwah Mati Shahid sewaktu Demo Bersih.

Video di atas dan Gambar gambar yang dikeluarkan memberikan kesan simpati kepada para penyokong Pakatan Pembangkang dan ianya juga berjaya menghasut rakyat Malaysia. Sentimen dan emelen sebegini memang menyentuh perasaan setiap insan yang menyaksikannya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Gomo Simpati? Kasihan? Mari kita dedahkan KONSPIRASI TERANCANG yang mereka Pemimpin Pakatan Pembangkang dan Media mereka lakukan dalam menghasut Rakyat Malaysia.

Untuk makluman Lelaki didalam Video di atas merupakan seorang lelaki yang agak kurang waras orangnya. Nama lelaki tersebut Suhardi Mohd yang sekarang ini menetap di Bangi. Beliau merupakan seorang Broker tanah yang juga mempunyai Dua orang isteri.Suhardi Mohd juga merupakan bekas pengikut Al Arqam.


Hebat Lakonan Sebelum Kematian
Memaparkan Si Mati Bersama Si Kafir
tanda Pakatan Rakyat yang Utuh

BAGAIMANA KONSPIRASI BERMULA

Suhardi Mohd telah dipilih oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang untuk melakonkan watak seorang lelaki yang akan Mati sewaktu demo Bersih yang berlangsung. Konspirasi ini dilakukan demi meraih simpati rakyat tidak kira sama ada demo yang berjalan pada 9 Julai lalu berjaya ataupun tidak namun kepimpinan Pakatan Pembangkang inginkan Lakonan Kematian berlaku walau apa cara sekalipun.

KRONOLOGI


Lakonan Suhardi Menjadi Imam


Hebat Lakonan Suhardi

Lihat Gambar Gambar di atas bagaimana Gambar Suhardi Mohd telah diambil lebih awal dan ianya ditunjukkan didalam pelbagai aksi seolah olah beliau menunjukkan tanda sebelum ajalnya.

Rakaman Video pula menunjukkan bagaimana Suhardi Mohd mengelupur ketika digari pihak Polis dan dalam masa yang sama beberapa orang berada disekitarnya mengucap Kalimah Syahadah.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang


KENAPA SUHARDI MOHD DI TANGKAP POLIS?

Suhardi Mohd sebenarnya memang sengaja untuk pihak polis menangkap beliau kerana telah dirancang akan penangkapan itu. Untuk makluman Pihak Polis yang berada di sekitar demo tidak akan mengkap para pendemo yang tidak mencetuskan kekecohan namun akan menangkap mereka yang mencetuskan Provokasi.

Oleh itu Suhardi Mohd mencetuskan beberapa Kekecohan sehingga mencabar pihak Polis menangkap beliau. Dan akhirnya pihak Polis yang berang telah mengejar dan menangkap beliau dan waktu itulah adengan lakonan mati bermula.

Beliau Suhardi Mohd bertindak pengsan agar di lihat oleh semua yang ada di situ beliau telah mati. Pihak Polis kemudiannya membawa Suhardi Mohd ke Hospital bagi mendapatkan rawatan lanjut memandangkan Suhardi Mohd masih lagi tidak sedarkan diri.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sejurus sampai di Hospital Suhardi Mohd telah bangkit dari lakonan pengsannya dan bertindak cuba keluar dari Hospital namun telah di tahan oleh pihak Hospital dan Polis. Dan waktu ini lah segala galanya terbongkar.

Suhardi Mohd sebenarnya telah diarahkan bersembunyi oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang bagi memberi peluang kepada media mereka memainkan isu Kematian yang kebetulan pada 9 Julai lalu seorang lelaki benar benar telah meninggal dunia disekitar KLCC.

Maka sebab itulah pada sebelah petang membawa ke semalam tak putus putus mereka Media pakatan Pembangkang memainkan Gambar Suhardi Mohd dengan pelbagai cerita. Video Suhardi Mohd yang pura pura mati disebarkan diseluruh medium sama ada Blogg, Facebook dan lain lain lagi.

Pada Mereka Pakatan Pembangkang Ianya Membawa Keuntungan Dalam Lakonan Palsu Kematian Suhardi Mohd ini.

Suhardi Mohd kini sedang diancam nyawa nya kerana bertindak bercerita bahawa beliau sengaja melakonkan watak mati tersebut. Suhardi Mohd yang kini masih menetap di Bangi difahamkan juga telah memberikan kerjasama kepada pihak Polis.

Oleh sebab itu lewat malam tadi berderet deret Blogg Blogg dan media Pakatan pembangkang mengeluarkan Artikel Ralat yang menyatakan bahawa gambar Suhardi Mohd bukanlah Gambar Arwah Baharudin yang sebenarnya meninggal dunia.

Agenda mereka dalam menghasut rakyat telah pun berjaya.


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

WATAK WATAK LAIN DALAM KONSPIRASI!



Gambar diatas merupakan gambar Suhardi Mohd yang sedang Berlutut memohon Doa sambil seorang lelaki memgang Pembesar Suara.Gambar ini dimainkan didalam Media Pakatan pembangkang yang menunjukkan Kononya petanda Arwah akan meninggal dunia. Gambar ini memberikan simpati kepada arwah dan juga Pakatan Pembangkang.Malah mereka media Pembangkang menyatakan lelaki yang memegang pembesar suara adalah seorang Lelaki Tionghua



Ini lah lelaki yang memegang Pembesar suara didalam gambar diatas tadi, Ketua Penerangan AMK Pusat Rozan Azean Mat. Penerangan yang mana mempunyai kaitan yang amat rapat dengan para Media pakatan pembangkang.




Topeng Perak @ Unmasked dilabelkan di Video yang telah disebarkan kepada Rakyat Malaysia bagi meraih simpati dan menghasut rakyat mempercayai bahawa pihak Polis telah melakukan kekejaman ke atas si Mati sepertimana yang ditunjukkan di dalam Video di atas tadi.



Topeng Perak @ Poji Blogger Pembangkang yang memang cukup dikenali dalam dunia Media baru dalam Malaysia. Blogger yang dikaitkan dengan Hussam Musa ini yang mana mendapat peruntukkan RM2 Juta pada tahun lepas bagi menggerakan Media Baru buat Pakatan pembangkang setelah menggantikan Blogger Kickdeffela.

Topeng Perak @ Kru nya berada disaat saat Arwah menghembuskan nafas nya yang terakhir dan ini bukanlah satu kebetulan kerana Konspirasi telah di rancang dan atas sebab itu hanya Beliau dan Kru nya sahaja yang berjaya merakam video tersebut. Oleh sebab itu Video tersebut di labelkan dengan nama beliau dan bukan dengan nama lain.

Apa yang Gomo sampaikan ini adalah kebenaran yang wajar buat Rakyat Malaysia ketahui, artikel semalam juga Gomo telah nyatakan bagaimana mereka Pakatan pembangkang memang sengaja tidak menyediakan Pasukan Perubatan bagi memastikan Kecederaan ataupun kematian berlaku bagi memberikan mereka keuntungan dalam Demo yang diadakan.



Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang

Sekarang ini masih ada lagi media media Pakatan pembangkang yang memainkan sentimen Lakonan Palsu kematian Suhardi Mohd. Lihat gambar diatas yang mana gambar gambar di pengkebumian Arwah Baharuddin mangsa yang mati akibat sakit jantung. Diakhir gambar gambar tersebut diletakkan gambar Suhardi Mohd yang sedang memohon Doa walhalkan mereka sendiri tahu yang dikebumikan adalah orang lain dan yang memohon doa adalah orang lain.

Itulah sentimen yang mereka bawa dalam menghasut Rakyat Malaysia dan itulah juga bukti Konspirasi yang mereka rancang bagi menghasut Rakyat. Ini lah dia Pakatan Pembangkang yang sebenar, hebat dalam melakukan Konspirasi.

Semoga segala yang Gomo dedahkan memberi satu maanfaat berguna buat Rakyat Malaysia agar berhati hati dengan mereka Pakatan Pembangkang ini. Jangan hanya kerana RM200 yang di sogok kita menjadi Pencacai kepada mereka.


Gambar Sebenar Arwah Baharuddin Yang pada waktu gambar ini dirakam beliau masih lagi belum meninggal dunia dan sedang mendapat rawatan dari Anggota Polis serta Pegawai Perubatan Kerajaan Malaysia.


KENAPA GAMBAR SEBENAR TIDAK DI KELUARKAN
MEDIA PAKATAN PEMBANGKANG?


Sedarlah Rakyat Malaysia
PAKATAN PEMBANGKANG RAJA DRAMA




Gambar di atas ni lah RAJA DRAMA
yang paling hebat dalam Dunia.



Psssttt....Depa Pakatan Pembangkang dah tak fikir Dosa pahala janji Dapat Kuasa, Gila


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT