Jul 28, 2011

Kakitangan Kerajaan Selangor Boikot Majlis Kerajaan Negeri ?

Join FB RBF Online, click here

Gambar kerusi-kerusi kosong di atas di rakam di Majlis Penerangan dan Pelancaran Logo Negeri Selangor di Stadium Melawati Ahad lepas.

Kerusi-kerusi yang diletakkan di barisan depan itu dikhaskan untuk Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan Negeri. Bagaimanapun di saat-saat akhir orang awam telah dikerah untuk memenuhi kerusi tersebut akibat ketidakhadiran orang-orang yang sepatutnya duduk di situ.

Maklumat yang saya dapat mengatakan kakitangan-kakitangan Kerajaan Negeri memboikot majlis itu kerana ia majlis politik dan majlis syok sendiri.

Selama ini kita sering mendengar Pas, PKR dan DAP berkata BN menyalahguna jentera kerajaan untuk kepentingan politik.

Yang di atas apa cerita ?

Tidakkah itu program politik namanya ?

Siapa Hj Hadi di Selangor ? MB, Exco, Adun, atau Ahli Majlis ?

Siapa Wan Azizah di Selangor ? MB, Exco, Adun, atau Ahli Majlis ?

Jika program Kerajaan Negeri mengapa mereka berada di atas pentas dan menyampaikan ucapan kerana mereka berdua tidak ada apa-apa sangkut paut dengan pentadbiran negeri Selangor ? Mereka hanyalah presiden parti-parti politik.

Semua kos untuk majlis berkenaan ditanggung oleh Kerajaan Negeri. Itulah buktinya mereka pun tidaklah sesuci mana. Ada peluang untuk seleweng mereka pun sapu.

Sebagai Presiden Parti ISLAM Semalaysia apakah Hj Hadi tidak takut dosa kerana bersekongkol dengan mereka yang menyeleweng harta kerajaan negeri untuk tujuan politik ?

Atapun dosa penyelewengan atau salah guna kuasa hanya untuk BN dan Umno sahaja, untuk Pas penyelewengan atau salah guna kuasa boleh dapat pahala ?

No comments: