Mar 13, 2012

Menjawab Persoalan Fuziah Pembohong! Siapa Kata Kilang Nadir Bumi Tiada Di Australia

Salah satu pembohongan yang dibawa oleh Fuziah Salleh dan juak-juaknya dalam kumpulan Anti-Lynas adalah ketidaksediaan Australia sendiri untuk membina sebuah kilang nadir bumi atau "rare earth" di sana. Konon-kononnya, Kerajaan Australia tidak mahu pencemaran radiasi nuklear berlaku di negara mereka dan memindahkan bahaya radiasi itu ke atas Rakyat Malaysia. Bangang punya kenyataan daripada Ahli Parlimen Ibu Negeri Pahang!

Apa yang Fuziah Salleh dan kumpulan Anti-Lynas tidak mahu umum mengetahui atau mereka sendiri bodoh alang tidak mahu membuat kajian adalah, di Australia terdapat pusat fasiliti pemprosesan nadir bumi yang terletak di Whyalla SA yang dipanggil Arafura. Kawasan ini adalah kawasan yang berpenduduk dan merupakan sebuah bandar dan bukannya sebuah gurun! Arafura ini kurang lebih sama seperti Lynas. Bagi yang bengap dan malas membuat kajian, CTS sertakan sekali laman web Arafura - www.arafuraresources.com.au.

agak-agak laa sekarang Dunia moden maklumat dihujung jari saja.. so dengan senang kita bole mengakses maklumat.

Rupanya kilang nadir bumi di Australia pun serupa macam di Malaysia tetapi kenapa tak ada plak kumpulan yang menjerit dan terlolong mcm berok hahaha....

2 comments:

Anonymous said...

TU BARU SATU FAUZIAH BODOH BANGKAI KAT MALAYSIA NI... KALAU ADA 1000 LAGI MACAM BANGKAI TU KAT SINI, SEMUA MELAYU TAK BOLEH BUKAK KILANG TEKNOLOGI TINGGI!!! HANYA CINA RASIS DAPig HARAM JADAH JER YANG PUNYA KILANG HEBAT2 KAT MALAYSIA!!!

Anonymous said...

deep asshole party (dapig) babi punya motif tak mahu orang melayu memiliki kilang teknologi tinggi di malaysia! pada babi ni..kilang teknologi tinggi harus dimiliki oleh orang cina rasis Dapig babi..baru dia senyap!! macam kat selangor dan bukit merah tu!!!...cuma fauziah bangkai jer bodoh bingai!!