Jul 5, 2008

ANTARA AKUAN BERSUMPAH DAN SUMPAH MENJUNJUNG AL-QURAN

Cerita mengenai kes liwat DSAI semkain menjadi-jadi, selepas satu bab ke bab yang seterusnya tiada satu pihak pun buat masa ini mengaku kalah. Yang terbaru DSAI telah membuat akuan bersumpah yang beliau tidak terlibat didalam kes liwat itu dan telah menghebahkannya kepada media mengenai tindakannya itu. Adakah akuan bersumpah itu boleh dipercaya! Lagi yang terbaru P. Balasubaramaniam penyiasat persendirian kepada Abdul Razak Baginda telah membuat akuan bersumpah mengenai pembabitan Dato Seri Najib Tun Razak dalam pembunuhan wanita mongolia iaitu Altantuya. Tetapi tidak sampai 24 jam beliau telah menarik balik akuan bersumpah itu dan membuat akuan bersumpah yang baru yang menidakkan pembabitan Dato Seri Najib di dalam pembunuhan tersebut.

Sejauh mana kebenaran tersebut hanya P. Balasubaramaniam sahaja yang mengetahuinya. Sekarang akuan bersumpah seperti dipermain-mainkan oleh sesetengah individu yang bertindak untuk menidakkan kebenaran. Orang ramai sudah tidak akan mempercayai akau bersumpah tersbut jika perkara itu boleh berubah-ubah. Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin telah meminta DSAI dan Saiful untuk membuat pengakuan bersumpah menjunjung Al-Quran yang mana untuk membuktikannya kebenaran dakwaan liwat. Perkara ini telah disokong oleh Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat supaya masing-masing membuat penagkuan tersebut. Nampaknya dengan jalan seperti ini sahaja perkara ini boleh mengembalikan kepercayaan orang ramai terhadap dakwaan ini.

Jadi selepas ini kita boleh lihat siapa yang akan tergesa-gesa untuk melakukan perkara ini. Seperti yang saya telah jelaskan di dalam artikel sebelum ini, DSAI belum pernah lagi membuat pengakuan bersumpah menjunjung Al-Quran dengan kes sebelum ini. Jadi dengan cara ini sahaja dapat mengembalikan kepercayaan orang ramai terhadapnya daripada beliau membuat ceramah kesana dan kesini untuk menerangkan perkara yang berlaku. Marilah kira bersama-sama mendesak mereka berdua untuk melakukan perkara ini.

sekian......

No comments: