Jul 7, 2008

PROTES: Syabas dan Tahniah

7 Julai 2008: perhimpunan membantah kenaikan minyak atau protes telah diadakan di Stadium Kelana Jaya dan telah menghimpunkan seramai lebih kurang 15,000-20,000 orang. Perhimpunan yang umpama "FUN FAIR" ini telah bermula pada jam 10.15 pagi dan berakhir pada malamnya dimana Penasihat Parti Keadilan DSAI yang juga bakal Perdana Menteri dalam khayalannya sendiri berucap pada kemuncak perhimpunan itu.

Apa yang mengecewakan pada perhimpunan tersebut adalah, perhimpunan itu adalah untuk membantah kenaikan harga minyak di Malaysia tetapi konsep perhimpunan tersebut tidak ubah seperti Fun Fair apabila pengunjung disajikan dengan beberapa buah lagu dari kumpulan PUNK yang tidak terkenal. Tidakah perhimpunan seperti ini suatu pembaziran! orang ramai berkumpul untuk membantah kenaikan minyak supaya rakyat tidak menghadapi kesusahan serta dapat menabung tetapi Parti Keadilan telah memberi contoh pembaziran yang terbaik. Macam mana hendak memimpin kerajaan kalau cara yang hendak ditunjukkan kepada rakyat pun tidak betul.

Penyelaras perhimpunan Protes ini Dr. Hatta Ramli telah
menunjukkan satu sikap yang kurang disenang oleh pengunjung
perhimpuan tersebut apabila menjemput sebuah kumpulan
muzik yang beralakan PUNK untuk membuat persembahan
pada perhimpunan tersebut. Syabas dan tahniah pada beliau.
Ekoran perkara tersebut telah membuatkan pengunjung
mengamuk kerana penyanyi kumpulan tersebut menunjukkan
punggung ke arah mereka. Pengunjung telah membaling botol
kearah penyanyi tersebut ada sesetengahnya menyerbu ke arah
beliau. Keadaan tersebut terpaksa ditenangkan oleh Skuad AMK
yang berkawal dan kumpulan tersebut telah diringi keluar ekoran keadaan yang tidak terkawal.

Disebabkan eksiden itu seramao 700 sukarelawan dari Unit Amal PAS yang turut berkawal telah menarik diri ekoran tidak berpuas hati dengan sikap penyanyi tersebut dan ini disahkan oleh Ketua Amal PAS Wilayah Persekutuan, Sharifuddin Mohd Yatim yang pihaknya telah menarik diri majlis tersebut.

Kepada pihak Parti Keadilan moral yang boleh dipelajari disini ialah mereka masih belum layak untuk mentadbir kerajaan kerana sensitivit rakyat tidak diambil kira dalam menganjurkan majlis manakala kepada PAS pula hati-hatilah memilih kawan kerana dalam hal ini PKR telah menconteng arang kepada Parti PAS yang terkenal dengan semangat keislaman. Oleh kerana terlalu sibuk mengatakan apa yang dilakukan oleh UMNO tidak betul dan pada malam itu telah terbukti PAS juga telah melakukan suatu perkara yang tidak betul iaitu mengalakkan pembaziran dan juga menerima konsep punk yang telah dibawa ke dalam majlis tersebut.

4 comments:

Anonymous said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

Anonymous said...

Yes, a lot of non-malays in Malaysia are leaving this country. But what the hell, they (babiputras) don't care. They are happy that we leave.

I do agree with you of those you mentioned, our country is stepping backward, we are loosing in all aspects and yet overdue and retarded ministers are still available on shelf. The ministers think that they are the only ones capable and qualified to be there and not replaceable, otherwise the country could collapse.

Looking at Afghanistan, Iran, Iraq likes looking at this country future. The well connected babiputras are getting richer. This government is spoon feeding the babiputras at this nation expense. I am sick of this country too.

My advise is let them rot in their own stew.

The Barisan government has achieved 0% in reversing the trend of racism.

While South Africa has disbanded racism through the government's initiative after the global news onslaught, our government leaders are propagating FACISM and RACISM in every way.

In term of racism, we are the most uncivilised country in the world. Look into our neighbouring countries of Asia, they are advancing economically on a straight forward objective, for their citizens.

Whereas we are moving in deviationist path, widely off the international economic theory for the sole objective, of propelling the well being of a supreme race.

Mahathir era is over, here we have Badawi. Is he changing the trend? Not a single sign of it.

How about the future under Najib? Sad, sad. They have more camouflage in readiness.

Hey, you pathetic cow and all the babiputras who have the same feeling/thinking like them. You don't feel shame being spoon feed by government using the taxpayers money?

I guess all the protection policy make you all even more lazy and narrow minded and stupid. The majority of you once step out of the Malaysia soil will sure starve to death.

Hoy, I think you should try some pork meat once a while to make you more intelligent a bit. Look at around the world region, anti pork meat countries are mostly rippled with starving and war or worst, non-stop crying for government policy protection.

Fact is fact when you babiputras are stupid is always stupid - although it can be help by consistent protection and nourishment policy but the end result will not go far because the quality of gene is there.

Wasilah said...

Ini berkaitan dgn kredibiliti dan imej yang ditunjukkan oleh BA. Bagi saya tiada kena mengena dengan isu perkauman Melayu yg kononnya berhijrah dari Indonesia.
Sudah sampai masanya masyarakat pandang serius ttg peranan BA yg hanya memecahbelahkan rakyat dan ambil kesempatan di atas keruncingan sesuatu isu yg terjadi.

Hebatnyer Melayu said...

thank you....
to all for ur responden...