Aug 1, 2011

3 tahun perintah PP , sumbangan terbesar DAP ubah nama jalan !



Inilah pencapaian terbesar kerajaan DAP diketuai Guan Eng selama lebih 3 tahun memerintah selain beri duit RM 100 . Menukar nama jalan sediada sahaja tanpa membinanya merupakan strategi terbaru kerajaan CAT yang mana boleh jimatkan kos .


Mesyuarat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang semalam telah meluluskan cadangan nama baru bagi tiga jalan dalam negeri iaitu Jalan Tun Hamdan Sheikh Tahir, Jalan Father Julien dan Jalan P Patto.

1) Sekolah Hashim Awang hingga ke Sekolah Bakti Jalan Bertam - Jalan Kubang Menerong sebagai Jalan Tun Hamdan Sheikh Tahir,

2) Jalan Mak Mandin - Jalan Bunga Tanjung 7, Butterworth sebagai Jalan P Patto

3) Jalan tepi Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Heng Ee di Jalan Hamilton sebagai Jalan Father Julien


GPB tak kisah sangat jalan lain itu , tetapi yang menarik ialah Jalan P Patto iaitu nama kepada pemimpin agung DAP suatu ketika dahulu . Nama pemimpin besar DAP ini pernah nak diletakkan di negeri Perak oleh boneka DAP Nizar Jamaluddin ketika 11 bulan memerintah ,tetapi dibantah keras oleh penduduk di situ . Penduduk di situ marah sejarah nama Jalan Silibin di tempat mereka tinggal cuba diubah oleh DAP yang baru saja memerintah .

Tetapi di Pulau Pinang lain pulak dan DAP diketuai Guan Eng terus saja menukar nama jalan di kawasannya itu kepada nama pemimpin besar parti mereka yang entah apa jasa besarnya kepada negara.

Apakah jasa besar pemimpin chauvinis sepertti P Patto kepada rakyat di Bagan, negeri dan negara ini ? Baru sepenggal jadi MP Bagan pun hendak diletakkan nama jalan .

Kalau macam ini lah cara DAP mengangat habis pemimpin2 agung mereka , tak mustahil selepas ini nama Kit Siang , Karpal Singh , Guan Eng dan Ng Wei Aik akan turutu diabadikan di jalan dan bangunan jika mereka memerintah negara ini .

No comments: